Samen in Beweging


Regelmatige lichaamsbeweging draagt op allerlei manieren bij aan uw gezondheid.
Hieronder staan een aantal positieve effecten van regelmatige lichaamsbeweging:

  • Hart en bloedvaten blijven beter in conditie
  • Positieve invloed op de bloeddruk en het cholesterolgehalte
  • Minder kans op overgewicht
  • Betere werking van de spijsvertering
  • Meer energie
  • Makkelijker ontspannen
  • Beter bestand tegen stress
  • Beter slaappatroon

Voldoende lichaamsbeweging verhoogt uw kwaliteit van leven, want met soepel bewegen kunt U meer uit het leven halen!

Dertig minuten bewegen maakt al een groot verschil

Bewegen betekent niet per definitie sporten. Een wandeling of boodschappen doen op de fiets zijn al activiteiten die bijdragen aan een gezonde en actieve leefstijl.

Zo kun je 30 minuten bewegen zonder dat je naar de sportschool hoeft.
Enkele tips om te gaan bewegen:

  • Maak een lunchwandeling eventueel met collega’s
  • Neem de trap in plaats van de lift
  • Begin de dag met rek- en strekoefeningen
  • Ruim de schuur of kelder eens op
  • Ga in de tuin werken
  • Huishoudelijke activiteiten (ramen zemen, dweilen)
  • Doe de boodschappen op de fiets of lopend
  • Spreek wekelijks af met vrienden om te sporten/wandelen/fietsen
  • Bezoek een museum
  • Neem een hond

Fysiotherapie Janneke Janssen is gevestigd in Nijmegen (Willemskwartier), Gelderland, dichtbij Wijchen en Beuningen. Een goede keus als het gaat om sportfysiotherapie, arbeidsfysiotherapie, revalidatie, sportblessure, werkplekonderzoek, reïntegratie, zitvolleybal, Hogeschool Arnhem en Nijmegen (HAN), Sport Medisch Centrum (SMC)- St. Maartenskliniek, holistische benadering, actieve oefentherapie, werkgerelateerde klachten, medical taping en DTF.